Bridgestone däck är tillverkade i Japan och kännetecknas av en tillverkningsprocess som kombinerar innovativ teknik och erkänd expertis. Företaget grundades 1931.
Bridgestone vann bifall i 2007-2010 genom att utrusta sina affärspartners i Formel 1. Kända för sin hög prestanda och utmärkt motståndskraft mot stötar, används Bridgestone däck bland annat för att utrusta bilar av prestigefyllda märken som BMW, Audi, Mercedes, Porsche eller Ferrari.
Bridgestone är också känt för att ha uppfunnit Runflat däcket, ett revolutionerande däck som gör det möjligt att köra med punktering.
Bläddra igenom vårt stora sortiment av modeller Bridgestone och hitta den som passar perfekt för dina behov. Dra nytta av de bästa priserna på hela vårt urval!
Bridgestones SACT-teknologi erbjuder en kombination av två olika gummiblandningar i en design som garanterar ökad slitstyrka (under normal rak körning) samt oöverträffat grepp från axlarna i kurvorna. Detta är däcket som sportkörningsentusiaster har väntat på! Med slitage som kommer från din körning, axlar som garanterar idealisk dragkraft och ett centralt slitbanemönster som tar körsträckan längre, är det svårt att hitta bättre när det gäller pris/kvalitet!
SACT-teknologin gör att det centrala delen av slitbanan kan täcka mer avstånd innan slitage och presenterar mycket mer greppande axlar. Den är kopplad till det underliggande lagret Cap & Base, som utvecklar en förbättrad styvhet i slitbanan, vilket ger anmärkningsvärda prestanda när det gäller grepp och stötdämpning oavsett väder.
Gummiblandningen Silica Rich EX innehåller mer kisel, vilket ger framdäcken förbättrade prestanda under våta förhållanden. I kombination med RC Polymer-teknologin, multipliceras effekterna av kisel och däckets livslängd förbättras.
Den nya OBF-tekniken från Bridgestone ger maximal styvhet som optimerar dämpning och stabilitet vid hög hastighet. Den är lika tillämplig på sportkörning som på turism. Patentgodkännandet för Bridgestones OBF-teknik pågår för närvarande.
Bridgestone är idag den enda tillverkaren som använder HTSPC-teknologi som kombinerar fem ståltrådar som bildar en enkel spiralbälte. Ett lager av gummi säkerställer isolering av trådarna, vilket garanterar en enhetlig och linjär spänning som ger maximal styvhet. Oavsett om vägen är torr eller våt, har däck som använder HTSPC-teknologi bättre grepp och förbättrad hanterbarhet tack vare enhetligt kontakttryck. Trådarna är skyddade mot all oxidation och minimerar värmeackumulering, vilket tillåter en mer regelbunden slitage på slitbanan och en ökning av antalet körda kilometer.
Bridgestone innoverar med 3LC-teknologin för tredelat gummi. Två lager av hårt gummi upptar mitten av slitbanan, vilket garanterar utmärkt stabilitet vid bromsning och försäkring om att uppnå en betydande körsträcka. Ett lager av mjukt gummi utrustar axlarna, för att generera perfekt grepp i kurvor för alla angreppsvinklar.
Sammansättningen NanoPro-tech™ är rik på kisel vars distribution förbättras av den nya blandningstekniken. Den perfekta alliansen mellan strukturen och denna sammansättning möjliggör maximal vidhäftning till kontaktytan för att öka greppet på vått underlag.
Bridgestone-blandningen med ökat kiseldioxidprocent ger bakhjulet ökad greppförmåga på våta vägar, för felfri hanterbarhet.
Cap&Base-teknologin kombinerar en mjuk förening på toppen för oslagbart grepp med en styvare inre förening som garanterar optimal däckstyvhet. Även när slitbanan slits, gnuggar inte den inre föreningen mot vägen, så ingen greppförlust är möjlig.
Ett extra bälte jämfört med Mono-spiral MS-BELT gör det möjligt att jämföra trycket över hela kontaktytan med marken. Resultat: mer grepp i kurvor och mer kontroll över körningen.
3LC-teknologin förbättrar däckets greppförmåga på sidorna och förlänger slitbanans livslängd. Slitbanan görs dessutom styvare av det underliggande lagret Cap & Base vilket bidrar till att öka dess grepp samt dess förmåga att dämpa stötar och erbjuder en allmän prestanda av utmärkt kvalitet oavsett förhållanden.
Däckdesignen hos Bridgestone går nu genom den automatiserade 3D CTDM-tekniken. Detta innovativa program använder dynamiska 3D-simuleringar och tar hänsyn till alla däckets prestandavärden. Således är mönstren på framdäcken utformade för att optimera stabiliteten vid höga hastigheter samtidigt som vibrationerna minimeras. När det gäller mönstren på bakdäcken säkerställer högre negativa förhållanden den lämpliga greppet och den nödvändiga stabiliteten i kurvor. 3D CTDM-tekniken utformar däckprofiler som erbjuder maximal effektivitet och större lätthet i skarpa kurvor. För att behålla en mjuk körning oavsett angreppsvinklar, eftersträvas en jämn kontakttryck medan maximalt grepp garanteras av optimal sidostyvhet.
Teknologin RC Polymer gör att gummiets sammansättning får en jämn fördelning av kisel. Detta ger däckets slitbana mer flexibilitet, vilket resulterar i en ökad kontakt med marken, oavsett temperatur. RC Polymer medför en minskning av friktionen mellan molekylerna i sammansättningen, vilket i sin tur minskar rullmotståndet och därmed förbrukningen.